A Purman Team megnyerte a Red Bull Ládaderbit!
Minden munkatársunk összefogott, két hónapon keresztül versenylázban égtünk és hihetetlen erőket mozgattunk meg, hogy 2024 június utolsó vasárnapján rajthoz álljunk a Red Bull Ládaderbin. Az első kanyar meredek volt, de végül – és ezt mi is nehezen akartuk elhinni – az Igloo Mobillal megnyertük a versenyt.
“Óriási volt a hangulat, szinte minden munkatársunk kint volt a versenyen a családjával. Egy ilyen rendezvényen sokkal inkább a részvétel és az odáig vezető út a fontos, nem az eredmény. Amikor azonban megtudtuk, hogy nyertünk, egy emberként ugrottunk egymás nyakába – összegezte Hangosi Gábor ügyvezetőnk. – Nagyon büszke vagyok a csapatunkra. Bevallom, amikor először felmerült az ötlet, hogy nevezzünk be a versenyre, nem gondoltam volna, hogy cégünk történetének legjobb csapatépítője lesz belőle.”
Pedig az lett. A győzelem óriási siker volt, de valóigaz, az odáig vezető út rejtette a legtöbb izgalmat. Kezdve azzal, hogy az egyik kollégánk olvasta, lesz egy ilyen verseny és mi lenne, ha beneveznénk.
Verseny? Kihívás? Kreativitás? Naná, hogy megyünk!
Nem is kellett kimondani az igent, azonnal rendkívüli meetinget hívtunk össze. Záporoztak az ötletek. Mind a három testvér cégünkre szerettünk volna referálni.
- Hűtőépitő: építsünk egy hűtőt!
- Igloodoors: használjunk hűtőajtót!
- Purman®: legyen a karosszéria újrahasznosított PU habból.
A végeredmény pillanatok alatt meglett: építsünk egy guruló Igloot. Ezzel megszületett az Igloo Mobil ötlete. Az idő sürgetett, úgyhogy a tervet még aznap délután elkészítette az egyik kollégánk. Mondtuk, hogy szeretjük a kihívásokat.
Az Igloo Mobil terve délutánra elkészült
Várni nem könnyű dolog
Mivel a határidő sürgetett, azonnal le is adtuk a nevezést. A Red Bull ez után meghosszabbította a nevezési határidőt két héttel, majd következett az elbírálási folyamat. Ezen derült ki, hogy ki indulhat a versenyen.
Vártunk.
Aztán tovább vártunk.
Végül már tűkön ülve vártuk, hogy mi lesz, de a hivatalos határidő napján nem kaptunk értesítést. Ennyi volt… Pedig olyan jó volt a terv…
De másnap jött a levél: Örömmel értesítjük… A többi már nem is számított, azonnal hozzáfogtunk a kivitelezéshez.
Az alváz nem készülhetett volna másból, mint az IglooDoors ajtóinak alumínium kereteiből.
Szerettük volna a lehető legtöbb újrahasznosított elemet felhasználni, ezért esztétikailag sérült, de százszázalékos teherbírású alumínium keretből készült a karosszéria.
Sokszor hallhatták cégünknél, hogy mindent megoldunk, de ez most sokszorosan igaz volt. Egyik kollégánk pillanatok alatt megoldotta a kormányzás és a fékezés kérdését. De ekkor már mindenki versenylázban égett. Volt, aki egy plüss pingvint vásárolt az interneten, volt aki a rajt előtti performance-unk zenéjét találta ki.
De a purman®-os kollégákat is nagy feladat elé állítottuk. Ők egy nagyon innovatív módon újrahasznosított PU-habot állítanak elő, amelynek a felhasználási területe szinte végtelen. Megkérdeztük tőlük, hogy akár Igloot is lehet-e belőle készíteni? Lehetett!
Az első shakedown teszt
Egy kicsit azért gondolkoztak rajta, mi pedig addig elvittük tesztelni az alvázat. Shakedown tesztre, mint az igazi versenyautókat szokták. Több kollégánk is kipróbálta, tesztelte, nyúzta. A második tesztünkre az udvarunkon került sor, ahol a legnagyobb szurkolótábort a szomszéd üzem dolgozói adták.
Tesztcsapat akcióban. Az IglooDoors hűtőajtó kerete kiváló alváznak bizonyult
Közben elkészült az Igloo és mi egyesítettük a Mobillal. Az alvázzal és a karosszériával ekkor állt össze először a versenyjárművünk. Gyönyörű volt és felemelő pillanat. Régen volt egy mondás a Forma–1-ben, hogy amelyik versenyautó jól néz ki, az gyors is lesz. Ezek alapján nem volt kérdéses, hogy a mi Igloo Mobilunk lesz a leggyorsabb.
Karosszériás tesztet nem mertünk végrehajtani, sőt, az is felmerült, hogy meg kéne erősíteni, de a Red Bull Ládaderbi egyik alapja a közönség szórakoztatása. Eleve olyan akadályokat állít a pálya a versenyzők elé, amelyek megtépázzák a technikát.
A kész Igloo Mobil, alvázzal, karosszériával. Érdemes megfigyelni a hátsó fék egyedi kialakítását
Medve a Red Bull Ládaderbi rajtnál
Június 30-án, vasárnap délután ott álltunk a rajtnál. Szinte minden munkatársunk kint volt, családdal, gyerekkel. És eljött a várva várt pillanat. A Medve (medve jelmezes versenyző munkatársunk) elfoglalta helyét az Igloo Mobilban és rajt.
Majd következett az első kanyar. A híresen hírhedt 1-es a Tabán városi pályáján. Az Igloo Mobil első komoly próbatétele. A Medve tekerte a kormányt, de az Igloo nem fordult.
Hogy pontosan mi történt, az csak a telemetriai adatok elemzése után derül majd ki, de a lényeg, hogy járművünk szó szerint megmászta a kanyart. A közönség már várta a borulást, a Medve a hatalmas erőhatások közepette megfejelte az Igloot, és mivel a jelmez alatt bukósisak volt rajta… Hát mit szépítsünk a dolgon, szétfejelte a karosszériát.
De nem adta fel!
A Medve és a hiányos Igloo Mobil robog a Red Bull Ládaderbi célja felé.
Robogott tovább. Jött az első ugrató, a második ugrató és az IglooDoors ajtókeretből készült alváza rettenthetetlenül dolgozott: az Igloo Mobil és a Medvénk megállíthatatlanok voltak… És sikeresen teljesítették a távot.
Durranjanak a pezsgők!
Óriási dolog volt ez mindenkinek, aki az Igloo Mobil építésében a versenyre nevezésben, vagy éppen a szurkolásban kivette a részét. Tényleg életre szóló élmény volt és tényleg ez volt a legjobb csapatépítőnk.
A célban már tudtuk, hogy megérte, pedig az eredményre itt még várni kellett
De a hab még hátra volt a tortára. Azt tudtuk, hogy igen jó időt futottunk, de a végeredményt a zsűri szavazata is befolyásolta, így egy kicsit várni kellett. Aztán jött az eredményhirdetés.
És a 2024-es Redbull Ládaderbi győztese… A Purman Team az Igloo Mobillal!
Leírhatatlan volt, de tényleg. Kívánjuk mindenkinek, hogy egyszer éljen át egy ilyen versenyt, hogy egyszer érezzék át, milyen, amikor egy cégnél minden munkatárs összefog egy cél érdekében és a munkatársakból egy csapat kovácsolódik.
Nagyon büszkék vagyunk a győzelemre és természetesen az Igloo Mobilt, már ami megmarad belőle, kiállítjuk a bejáratunk üvegportálja elé. Pont úgy, mint a Red Bull Racing Forma–1-es csapatánál szokták a bajnok versenyautókat.
És hogy mi lesz a folytatás? Még nem tudjuk, de végül is, ha verseny, kihívás, kreativitás kell valamihez, akkor mi ezekben munkaidő után is benne vagyunk.
Galéria
Fotók: Somay Márk, Bertalan Ádám, Pálfy Balázs / Red Bull // Purman Team
További képek
Több médium is beszámolt a Red Bull Ládaderbiről, kattintson az alábbi linkekre a videókért és képekért:
24: Ilyen volt a tabáni ládaderbi
Red Bull: Ládaderbi fotógaléria
Trade Magazin: The best of Red Bull Ládaderbi
Blikk: Visszatért a Red Bull Ládaderbi
Origo: 16 év után visszatért Budapestre a Red Bull Ládaderbi